Ik wil een Lecot-account registreren

Je kan makkelijk registreren op de site via de knop Inloggen bovenaan het scherm. Vervolgens kies je voor Registreren

Hier hebben we het btw-nummer van jouw bedrijf nodig. Op basis daarvan weten we automatisch of je ofwel volledig nieuw bent voor Lecot ofwel al gekend bent binnen ons systeem.

  • Ben je een particulier zonder btw-nummer? Kan je terecht bij Lecot.shop. Daarnaast kan je ook bestellen in een van onze vestigingen.
  • Ben je een vzw of organisatie zonder btw-nummer? Klik dan op de knop ‘Zonder btw-nummer registreren’. Dan kan je registreren met enkel je bestaande klantnummer. 

Geef daarna alle gegevens in die we nodig hebben om je bestellingen probleemloos te kunnen laten verlopen. Ben je al gekend bij Lecot? Dan vragen we je enkel de gegevens specifiek voor jou als nieuwe Lecot-gebruiker, zoals jouw naam, e-mailadres en klantnummer.

Tip: Heb je een factuur van Lecot in de buurt liggen? Dan vind je hierop meteen jouw klantnummer terug dat je nodig hebt bij de registratie. 

Ben je volledig nieuw bij Lecot? Dan vragen we ook een aantal gegevens over jouw bedrijf, inclusief het facturatie- en leveringsadres. In dit geval maken we voor jou een nieuw klantnummer aan, zodat we je later makkelijk kunnen herkennen en je vlot kunnen verder helpen.

Waar kan ik mijn klantnummer terugvinden?

Ben je reeds klant bij Lecot? Heb je bijvoorbeeld eerder iets in een van onze vestigingen aangekocht? Dan heb je al een Lecot-klantnummer. Dit kan je steeds terugvinden op een van jouw Lecot-facturen of andere orderdocumenten van Lecot. Je herkent het makkelijk aan de K, waar nog 6 cijfers op volgen.

Als je een oudere factuur bij de hand hebt, zie je als klantnummer in plaats van de K soms 300/ of 439/ staan . Als dit het geval is, hoef je enkel de 6 cijfers na het /-teken op te geven als klantnummer.

 
 

Ik wil een nieuwe account aanmaken, maar er blijkt al een account te bestaan voor mijn bedrijf. Wat nu?

Geen enkel probleem. Je kan registreren via Inloggen, vervolgens Registreren en daar alle nodige gegevens invullen om jouw account aan te maken.

De administrator, dit is de persoon die voor jouw bedrijf als eerste registreerde, zal jou daarna goedkeuring moeten geven om jouw registratie te vervolledigen en jou te laten inloggen.

Weet je niet onmiddellijk wie voor jouw bedrijf administrator is?

  • Je zal onmiddellijk na het registreren een mailtje ontvangen met de gegevens van jouw administrator.
  • Zijn de gegevens van deze persoon niet correct? Is de admin niet langer werkzaam in jouw bedrijf? Of duiden we beter een andere administrator aan die nieuwe accounts in de toekomst goedkeurt? Contacteer ons via onderstaand formulier

Kan ik meerdere gebruikers/admins activeren per bedrijf?

Je kan onder jouw bedrijfsaccount onbeperkt nieuwe gebruikers aanmaken. Dit kan op twee manieren:

  • Ofwel registreert de nieuwe gebruiker zichzelf via Inloggen, vervolgens Registreren. Dan ontvang je in een volgende stap als admin een mailtje om deze persoon goed te keuren en zijn gebruikersrol te kiezen
  • Ofwel log je in als admin en kan je in het accountmenu via Gebruikers zelf alle nodige gebruikers met hun bijhorende rol aanmaken.

Nog steeds vragen? We helpen je graag verder! 

© Lecot 2024